Friday 27 January 2012

Aneep Mengejar Impian -Puteri Syibrah-


 

Heloww semua! Sihat ke? Syaqhirah nak korang baca cerita yang bertajuk " Aneep Mengejar Impian ". Penulisnya ialah BFF ku! Cepat teka siapa nama nya? Syaqhirah bagi masa selama 5 jam!
5 jam kemudian...  
Heloww! Dah dapat jawapannya? Apa, korang belum dapat jawapannya? Syaqhirah dah bagi masa 5 jam tau tapi korang masih belum dapat jawapannya. Knp tak minta tolong dengan encik Google tu? Dengan blog Syaqhirah pun boleh minta tolong! Korang boleh tengok dekat blog archive juga tau! Takpalah, Syaqhirah bagitau. Tengok dekat post title kat atas tuu, ada -Puteri Syibrah- itu lah penulisnya dan cuba korang tengok Syaqhirah ada tulis BFF ku kan? Syaqhirah kan dah bagitau Puteri Syibrah tu BFF Syaqhirah! Mana ada Syaqhirah bagitau Puteri Syibrah tu BFF Syaqhirah! Syaqhirah ada bagitahulah, mesti tak baca entry Syaqhirah pasal Puteri Syibrah nie. Kalau belum baca lagi klik ini >CLICK ME<  Ok jom kita baca tentang " ANEEP MENGEJAR IMPIAN"
     
Ilutstrasi:
Semasa berumur 10 tahun , Aneep berimaginasi tinggi ingin menjadi seorang penulis yang terkenal kerana cita citanya yg tinggi tiada siapa yg boleh mematahkan hasratnya , tetapi seorang musuhnya yang bernama Harris yg merupakan anak kepada idolanya ( Penulis dan penerbit buku yg terkenal) . Dia ingin berbaik semula , tetapi Harris tetap berkeras dan ingin membalas dendam kepada Aneep suatu hari nanti dengan memerintahkan ayahnya untuk  mematahkan hasrat Aneep mengejar impian . Namun ayah Harris tidak mempersutujui tindakan Harris kerana ayah Harris ialah seorang yg baik dan cekal kepada kerjayanya .
 
Kata Penulis :
Harap semua orang suka cerita ini . Teruskan membaca dan menyokong !  Saya pasti cerita ini akan menjadi tauladan kepada sesiapa yg ingin mengejar impian walau dimana sahaja kita berada . Salam. Selamat Membaca. Mari kita baca bersama. Jom !
 
 
 
 
          Aneep Mengejar Impian  
           
19 Disember, petang sepoi sepoi bahasa, kelihatan Aneep sedang termenung memikirkan tentang cerita untuk karyanya “ Aneep Mengejar Impian”. Aneep memang seorang yg berimaginasi tinggi dan cekal dalam kerjayanya , tidak dinafikan yg Aneep mungkin bakal menjadi penulis novel terkenal seperti  ayah Harris . Aneep duduk termenung melihat ke arah taman permainan yg  berdekatan dan memikirkan tentang cerita barunya . Tiba- tiba seseorang telah memukul kepala Aneep dari luar tingkap, Aneep terus terjatuh sejurus pukulan yg kuat tadi . Setelah Aneep tersedar dari pengsannya, dia terkejut kerana dia tidak mengetahui dimana dia berada dan bagaimanakah  situasi nya , dia cuma ingat yg seseorang telah memukul belakang kepalanya dengan kayu pemukul .
Tiba- Tiba Aneep terdengar perbualan antara dua orang lelaki , seorang sebaya dengannya dan seorang lagi berumur lebih kurang 25 tahun . Aneep cuba untuk mendengar dengan jelas tapi Harris telah memasuki tempat Aneep sedang dikurung dan berlagak sombong dengan bercakap bersama musuhnya itu. Harris berkata:” Sia-sia je kau nak keluar dari sini Aneep, aku dah kurung kau di suatu tempat yg kau sendiri tak tahu , aku akan mematahkan hasrat kau menjadi penulis terkenal . Faham.!” Aneep menyambung perbualan tadi:” Jangan lah kau berbuat begitu Harris , aku ikhlas berkawan dengan kau , usah lah kau mengurung aku di sini , aku masih ada karya hendak di habiskan , ibubapa aku tentu risau kerana aku tiada semasa mereka balik dari pejabat penulis untuk karya terbaru ku itu . 

Bersambung......


Cerita ni jenis cerita yang bersambung, bagi Syaqhirah cerita nie best tau, Syaqhirah tak sabar nak tahu sambungannya... *wink
 

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Membaca Entri Ni! Like Kalau Suka! ♥

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum,
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini
SATU pun jadi lah ! hehe

Copyright 2011-2012.All Right Reserved By Syaqhirah