Tuesday 24 January 2012

Kalau berdoa, berdoalah untuk orang lain juga.


 
 Salam dan hai korang! Apa khabar? Sihat semuanya? Alhamdulillah, kalau sihat. Kalau tak sihat Syaqhirah harap korang cepat sembuh! Hari nie Syaqhirah nak kongsi cerita yang Syaqhirah baca kat Facebook. Jom tengok!

Sahabat A: Nak tau tak apa je benda yg aku doa selalu dapat, bulan lepas rumah banglo dah dapat sekarang dapat kereta mewah pula.
Sahabat B: Alhamdulillah..
Sahabat A: Tapi aku hairan dan kesian tengok ko, selalu je berdoa tapi tak pernah-pernah pun dapat?
Sahabat B: Alhamdulilah, bilamana sahabat-sahabatku telah dapat apa yg mereka inginkan bermakna doa-doaku telahpun dimakbulkan oleh Allah. Kera...na apa yg sentiasa aku doakan adalah kejayaan sahabat-sahabatku.
Sahabat A: .... :-(
Moral:- Ingatlah apa yg kita dapat hari ini bukanlah 100% drp hasil usaha kita. Tanpa doa orang-orang sekeliling takkan mungkin kita capai apa yg kita ada sekarang. Hargailah sentiasa orang-orang disekeliling anda sementara mereka masih ada, selitkan juga doa untuk mereka."D
 
Ada dapat pengajaran tak dari cerita yang Syaqhirah kongsikan nie? Kita mestilah berdoa untuk orang lain juga tak kira saudara,keluarga atau umat Islam. Semoga kita dapat renung-renungkan cerita diatas. *wink!

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Membaca Entri Ni! Like Kalau Suka! ♥

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum,
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini
SATU pun jadi lah ! hehe

Copyright 2011-2012.All Right Reserved By Syaqhirah