Monday 19 March 2012

Alhamdulillah! Semuanya Dah Selesai!



 


Alhamdulillah, ALLAH dah makbulkan doa Syaqhirah! Doa apa? Tengok dalam entri ni..
Dalam entri sebelum ni, Syaqhirah takut sebab tak tahu ujian ke tidak right? Tapi, sekarang Syaqhirah dah tak afraid sebab bukannya ujian! Semuanya macam biasa je! Takda kertas yang diedarkan dan semua pelajar-pelajar macam biasa je! Maksudnya, masih bercerita,tak risau biasanya buku mata pelajaran yang masuk ujian akan dorang baca dan hafal! Mesti mulut dorang terkumat-kamit tapi takda pun semua tu! Bermakna takda UJIAN! 
 
Tapi, Ustazah Jaleha(gurukelas) suruh hafal dari surah Al-Fatihah hingga Surah Ad-Duha! Aduiii, banyaknya tu... Cuba korang buka AL-QURAN, tengok dari belakang. Surah pertama surah Al-Ikhlas kan? Dari surah Al-Ikhlas kira semua surah sehingga surah Ad-Duha! Banyak kan? Waaa! Mampus! Terpaksalah menghafal! Tapi, tak rugi ponn! Why? Sebab Syaqhirah dapat hafal surah-surah! Bukan ke bagus tu? Dapat pahala lagi! Yey!

Tapi...ada berita yang tak gembira...Apa??? Nenek Syaqhirah sakit! Demam! Alaaa, kesiannya nenek Syaqhirah! Kenapalah kuman ni rajin pulak nak singgah tubuh nenek Syaqhirah! Tak kesian ke??? Takpalah, itu semua adalah ujian! Bersabarlah kerana sabar itu separuh daripada iman. Korang dah baca entri yang bertajuk Ucapan Yang Baik Dibalas Dengan Yang Lebih Baik? Kalau belum baca, pergilah entrinya... So, korang boleh tahu, kalau korang ditimpa musibah apa kita nak cakap...Ok? Jumpa di entri yang lain! Assalamualaikum!



Coretan Oleh,










♥ Terima Kasih Sebab Sudi Membaca Entri Ni! Like Kalau Suka! ♥

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum,
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini
SATU pun jadi lah ! hehe

Copyright 2011-2012.All Right Reserved By Syaqhirah